Montaż i opieka sprzedawcy nad naszymi oknami

Udostępnij

Jakie czynniki wpływają na Twoją satysfakcję podczas zakupu produktu lub usługi? Choć często przyjmuje się, że głównym czynnikiem wpływającym na Twoją decyzję jest cena, to nie jest ona jedyna. Przez cały proces budowy dbaliśmy również o jakość produktu. Osobiście cenię sobie sposób, w jaki jestem traktowany na każdym etapie procesu sprzedaży. Dowiedz się, dlaczego kupiliśmy okna z wybranego salonu. Jak przebiegała sprzedaż i montaż, a także opieka posprzedażowa.

Znajdziesz w poniższym poście:

  • Gdzie kupiliśmy okna i jak wyglądał kontakt ze sprzedawcą,
  • Jak okna zostały zamontowane i jakie uwagi zgłosiliśmy,
  • Jak wygląda pielęgnacja okien po zakupie,
  • Czego nie zauważyłem w całym procesie obsługi.

Sprzedaż

Zamówiliśmy nasze okna u producenta okien. Pojechałam osobiście po wycenę okien. Biorąc pod uwagę listę stolarki okiennej, która była dołączona do projektu.

  • Właściciel, z którym rozmawiałem, spojrzał na listę i poprosił o kompletny projekt. To dało mu lepsze zrozumienie potrzeb okiennych w naszym domu.
  • Jako jeden z nielicznych wskazał drzwi tarasowe w szklanej łączce i sposób ich otwierania (na zewnątrz). Drzwi te w pozostałych ofertach były wykorzystywane jako zwykłe okno balkonowe, które otwiera się do wewnątrz. Nie był to dobry pomysł z wielu powodów. Wysokość progu, konflikt z drzwiami i przejściem. To było profesjonalne podejście sprzedawcy. zaproponował możliwości wykonania takiego przejścia i konkretne rozwiązania z tym związane.
  • Wspólnie szukaliśmy najlepszej oferty, zadając pytania o nasze preferencje i układ pomieszczeń. Była ona zarówno przystępna cenowo, jak i wysokiej jakości. Wybraliśmy okna, które są zarówno funkcjonalne, jak i wygodne w użytkowaniu.
  • Różnice między rozwiązaniami wyjaśnił na przykładzie produktów z ekspozycji. Były to okna HS i PSK. W naszym przypadku istotna była okleina, jej struktura i kolor.
  • Opisał niektóre rzeczy na rysunkach (montaż parapetów i warstw podłogowych, grubości wylewek).
  • Cierpliwie wyceniał każdą kombinację i proponował różne rozwiązania problematycznej przestrzeni życiowej (więcej można przeczytać o. wcześniejsze posty opisujące wybory okien w naszym przykładzie).
  • Okna można uczynić mocnymi, stabilnymi i ciepłymi poprzez drobne korekty wielkości szyb. Osiągnęliśmy to bez konieczności modernizacji na okna aluminiowe. Koszt nie został zwiększony.
  • Przygotował szczegółową wycenę z parametrami i ceną dla każdego okna. (U niektórych sprzedawców udało mi się uzyskać ogólną cenę).
  • Dotrzymał terminu realizacji zgodnie z podpisaną umową.

Instalacja

Na montaż naszych okien potrzebne były dwa dni. Okna zostały wyposażone w taśmę paroprzepuszczalną wewnątrz. Otrzymaliśmy zewnętrzną, rozprężającą się taśmę do wykorzystania przed izolacją. Okna zostały umieszczone na drewnianych lub plastikowych kołkach i zabezpieczone kotwami, aby zapewnić im stabilność.

Po montażu otrzymaliśmy pudełko, które zawierało:

  • klamki
  • osłony otw orów odwadniających (montuje je wykonawca elewacji. O otworach odwadniających przeczytasz w punkt 9, z poprzedniego postu).
  • taśmę rozprężną zewnętrz ną (przyklejoną przez grupę izolacyjną zewnętrzną).

Okna najpierw obejrzeliśmy sami, potem omówiliśmy to z kierownikiem budowy. O tym też pisałem w poprzednim poście. Poniżej przypomnę wszystkim.

"Po montażu należy sprawdzić z kierownikiem budowy, czy okna zostały zamontowane prawidłowo. Możesz zweryfikować, czy do stabilizacji okien w trakcie i po montażu użyto kotew montażowych lub klinów. Należy również sprawdzić , czy okna są uszczelnione dookoła. Jeśli brakuje pianki, można też sprawdzić, czy nie ma otworów odwadniających. Do sprawdzenia poziomów i pionów dla każdego okna można użyć poziomicy.

Pierwsze umyliśmy okna przez, zwracając szczególną uwagę na uszkodzenia i zarysowania. Nie zdążyliśmy jeszcze wtedy usunąć taśm zewnętrznych. Zgłosiłem kilka uwag i poinformowałem o tym sprzedającego.

Uwagi po montażu:

  • pękła jedna szyba przy oknie narożnym (widoczna podczas montażu), więc trzeba było szybko zamówić i wymienić szybę.
  • jedno z okien HS (większe), przy zamykaniu lub otwieraniu nie szło tak gładko jak mniejsze. Była to kwestia niedopasowanych otworów między przesuwanym skrzydłem a bolcami w ramie, na które wysuwa się klamka (po regulacji wszystko poszło dobrze).
  • Szyba wewnętrzna na skrzydle stałym jednego HS była poplamiona brudem. Nie była to żadna rysa. Szukaliśmy polubownego rozwiązania i udało nam się uzyskać rabat w wysokości 1000 zł za uszkodzoną szybę.
  • Nie byliśmy też pewni, jak odkleimy taśmę z miejsc zablokowanych przez listwy i/lub zabudowanych (taśmy zostały usunięte podczas regulacji).
  • Łącznikiem między dwoma poprawkami była taśma pod ramą okienną , również . (Taśmy zostały usunięte w czasie regulacji).
  • Między jedną z szyb w oknie narożnym a oknem w sypialni były malutkie kuleczki. Była to wada przy produkcji szyb. Zostały one wówczas wymienione.
  • Nieprawidłowo zamontowane okna były w salonie i kotłowni. Miały takie same wymiary, ale różne kolory i zostały zamontowane zamiennie. Po zgłoszeniu okna zostały prawidłowo zamontowane.
  • Białe okno miało prowadzić do kotłowni. Pod listwą wykończeniową znajdowała się wgnieciona uszczel ka (nr fot. 3- Uszczelka została usunięta spod listwy wykończeniowej.
  • Okno narożne z pękniętą szybą miało jedną listwę, która została uszkodzona podczas montażu. Została ona zach omikowana i wymieniona.
  • W jednym rogu tafli szkła na mniejszym HS była mała rysa. Zostało to usunięte prawdopodobnie specjalnym markerem.

Okna nie miały odpowiedniej regulacji podczas montażu. Nie otwierały się one dobrze. Miało to być zrobione przy każdej kolejnej regulacji, która była wliczona w cenę okien.

Pielęgnacja po zakupie

  • Wszystkie uwagi zgłoszone po montażu zostały uwzględnione przez sprzedającego. Okna zostały przywrócone do warunków umownych.
  • Okna zostały zamontowane w listopadzie 2017r. Usunęliśmy taśmy z okien w kwietniu 2018 roku. zauważyliśmy znaczne uszkodzenie ramy okna w HS. Choć pęknięcie było oczywiste, zauważyliśmy je dopiero po usunięciu folii. Zadzwoniłem do właściciela, aby poinformować go, że nie wiem, czy rama została uszkodzona podczas montażu, czy też ktoś uszkodził ją podczas późniejszych prac na budowie. Był to incydent wywołujący stres, który dodał kolejną przeszkodę do i tak trudnej drogi dla inwestora. Od razu pomyślałem o tym, że zgłoszenie po tak długim czasie może nie być skuteczne, zwłaszcza że nie wiadomo, z której strony doszło do uszkodzenia. Właściciel spokojnie i szczerze zapytał, gdzie jest uszkodzenie. Następnie właściciel poinformował mnie, że jest to nowy element i zostanie wymieniony jak tylko będzie u niego dostępny. Byłem ponownie zdumiony, że nie było poszukiwania winowajców, ale oczywista chęć naprawienia sprawy.
  • Poprosiliśmy o regulację okien kilka miesięcy po zakupie i instalacji. Wynikało to z faktu, że wkrótce mieliśmy się wprowadzić do naszego nowego domu. Poprosiłam o cenę za regulację okien w mieszkaniu, z którego się wyprowadzaliśmy. W ramach dotychczasowej współpracy, regulacja została wykonana dla nas (choć tego nie oczekiwałem, regulację okien w mieszkaniu otrzymałem gratis). Obie regulacje zostały wykonane w terminie po telefonie do serwisanta. Wyregulował wszystkie okna i zamontował klamki. Zapewnił nas, że wróci za kilka miesięcy, gdyż okna są jeszcze montowane i będą wymagały regulacji.
  • To jest dzisiaj, dwa lata po montażu. Zwróciłem się do tej firmy. Miałem kilka pytań i chciałem mieć jasność w poście. Umówiłem się na kolejny (bezpłatny) przegląd i regulację moich okien.

Czego nie zobaczyłem podczas procesu serwisowego

  • Oferta na okna była jasna, , ale w końcowej fazie ustaleń okazało się, że nie zawiera istotnego elementu kalkulacji, którego wcześniej nie omawialiśmy . Zgodziliśmy się na pokrycie kosztów samochodu z przyssawkamido montażu ciężkich tafli szkła. Właściciel salonu pokrył cały koszt samochodu. Właściwie nie poinformował mnie o tym przygotowując ofertę i podpisując umowę.
  • Innym przypadkiem, kiedy nie byliśmy w pełni zadowoleni, było przygotowanie do tynkowania ścian wewnętrznych. Tynkarz zapytał, kto ma wyjąć kliny, które zostały użyte przy montażu okien. Kierownik robót tynkarskich nie chciał zdjąć otynkowanych klinów, bojąc się, że popękają i zawilgocą tynk. Producent potwierdził, że kliny muszą być usunięte, a pozostawione otwory powinny być spienione. Powiedział, że taka usługa nie jest przez nich oferowana, więc sami wykonaliśmy te prace.
  • był również niepokojący. Chodziło o kurki paroizolacyjne, które zostały zastosowane od wewnątrz. Nie udzielono nam informacji, jak sobie z nimi poradzić w końcowych etapach prac wykończeniowych. Otrzymaliśmy drogą mailową opis techniczny taśm. Karta techniczna zawierała informacje, które pozwalały tynkarzom na zatopienie taśm w tynku.
  • Byłem tak skupiony na specyfikacji, cenach i przede wszystkim , dylematach jakie przedstawiały, że nie zadałem bardzo ważnego pytania dotyczącego montażu. To, czego nie zauważyłem u sprzedawcy, to jego chęć wyjaśnienia systemów montażowych, które mógł zaproponować i różnic między nimi. Zaproponował nawet, abyśmy zamontowali okna razem z dodatkowymi tap esami. Taśmy kosztowały 700 zł. Koszt montażu wyniósł 3000 zł. Była to najbardziej atrakcyjna oferta pod względem kosztów montażu z taśmami.

UWAGA: Zwróć uwagę na rodzaje montażu. Zadaj pytanie sprzedającemu: jakie systemy montażowe może Ci zaoferować i jakie są między nimi różnice? Często spotykasz się z określeniem "ciepły montaż" przy zastosowaniu tzw. montażu warstwowego, czyli z wykorzystaniem taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalnych. Zapewne spotkasz się z. wiele różnych opinii i nomenklatur dotyczących tego samego rodzaju instalacji. Dlatego w rozmowie ze sprzedawcą doprecyzuj, co to za instalacja, którą proponuje, niezależnie od tego, jak jest nazwana w ofercie.

Podsumowanie

Współpracę oceniam jako doskonałą, mimo kilku nieporozumień i elementów, które trzeba było poprawić po montażu. Wspaniale było współpracować z kompetentnymi i pomocnymi ludźmi na wszystkich etapach budowy, od wyboru po zakup. Poleciłem tę firmę rodzinie i znajomym, a także każdemu, kto ma pytania dotyczące okien związane z moim blogiem. Mam nadzieję, że ta firma utrzyma przynajmniej ten poziom lub wyższy. Dodam jeszcze, że post nie jest sponsorowany ani pisany w porozumieniu z tą firmą.

Jeśli masz ochotę, możesz pobrać darmowy poradnik "Jak przygotować się przed budową domu". Zapisując się na newsletter będziesz na bieżąco informowany o nowych wpisach ???? Przejdź tutaj